Πρόσφατα άρθρα

Απρίλιος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιούν    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

OLYMPUS DIGITAL CAMERAΠΛΟΥΣΙΟ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ ΣΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΓΙΝΕΤΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΕΣ ΜΕ 10 ΕΥΡΩ ΤΟ ΧΡΟΝΟ

Στις 11 και 12 Νοεμβρίου, το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Αιγάλεω και η Ελληνική Συντονιστική Επιτροπή του Ευρωπαϊκού προγράμματος <<Οι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο – Ευρώπη>>, διοργάνωσαν τους 9ους Πανελλήνιους Αγώνες Κατασκευών και Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών με θέμα: <<Εφευρίσκοντας το μέλλον στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών>>
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο σχολικό συγκρότημα του 6ου Γενικού Λυκείου Αιγάλεω και έλαβαν μέρος 315 μαθητές και 60 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από Αθήνα, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο Κρήτης, Θεσσαλονίκη, Ιεράπετρα, Ιωάννινα, Κατερίνη, Κέρκυρα, Κως, Λαμία, Ξυλόκαστρο, Πάτρα, Πειραιά, Σαλαμίνα και Τρίκαλα.
Οι συμμετέχοντες, πίσω από τους πάγκους τους, παρουσίασαν στο κοινό 150 διαφορετικά πειράματα, κατασκευές, προσομοιώσεις, video, cd-rom και λογισμικά και με ιδιαίτερο μεράκι και ενθουσιασμό ξενάγησαν το κοινό σε ένα πραγματικό Πανηγύρι Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας!

Οι 9οι Πανελλήνιοι Αγώνες διεξήχθησαν στις ακόλουθες θεματικές ενότητες.

-Επιστήμη για τους μικρούς μαθητές (Science for the Youngest)

-Προγράμματα για μαθητές προσχολικής (Νηπιαγωγείο) και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δημοτικό σχολείο).

Η Επιστήμη και το Περιβάλλον (Science and our Environment.

-Προγράμματα που χρησιμοποιούν την επιστήμη για την διερεύνηση θεμάτων που αφορούν το περιβάλλον, την υγεία και την αειφορία.

Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών (ICT in Science Education).

-Προγράμματα που χρησιμοποιούν τις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας στην διδασκαλία.

Επιστήμη για όλους (Inclusive Science).

-Προγράμματα που προωθούν την ενεργό συμμετοχή όλων των μαθητών. Τα προγράμματα αυτής της κατηγορίας περιλαμβάνουν όσα σχετίζονται με κατηγορίες μαθητών που δεν εκπροσωπούνται ικανοποιητικά στην επιστήμη, όπως είναι ενδεικτικά τα κορίτσια στο χώρο της φυσικής (από την θεματική περιοχή Φύλο και Επιστήμη) ή ακόμα μαθητές από μειονότητες (εθνικές ή φυλετικές) σε όλες τις επιστήμες (προγράμματα πολυπολιτισμικότητας), ή μαθητές  χαμηλής κοινωνικο-οικονομικής κατάστασης.

-Συνεργασία στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών (Cooperation for Science Teaching).

-Προγράμματα που πραγματοποιούνται σε συνεργασία με άλλα σχολεία, την βιομηχανία ή τα πανεπιστήμια.

Επιστήμη με υλικά χαμηλού κόστους (Low-cost Science).

-Προγράμματα με χρήση απλών, καθημερινών υλικών που η κατασκευή τους είναι απλή και μπορούν να αναπαραχθούν από όλους.

Κοινά προγράμματα (Joint projects).

-Προγράμματα που πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών από διαφορετικές χώρες, εκ των οποίων τουλάχιστον ένας είχε συμμετάσχει σε προηγούμενα Ευρωπαϊκά φεστιβάλ.

«Οι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο-Ευρώπη, είναι ένα μεγάλο ευρωπαϊκό πρόγραμμα που καλύπτει όλες τις ευρωπαϊκές χώρες» είπε στο χαιρετισμό της η υπεύθυνη του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών Αιγάλεω, Συντονίστρια της Ελληνικής Επιτροπής, Ευγενία Τσιτοπούλου-Χριστοδουλίδη και συμπλήρωσε:

«Στο πρόγραμμα αυτό εντάσσονται υψηλού επιπέδου δραστηριότητες που στόχο έχουν να ενημερώσουν της Δευτεροβάθμιας και της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και ανθρώπους των Μ.Μ.Ε. σχετικά με τους νέους, καινοτόμους, τρόπους διάδοσης πληροφοριών και μεθόδους διδασκαλίας, αναφορικά με τις Φυσικές Επιστήμες, καθώς και την άμεση σύνδεσή τους με την καθημερινή μας ζωή.»

Στους 9ους Πανελλήνιους Αγώνες απονεμήθηκαν οκτώ (8) βραβεία, από τα οποία το 50% απονεμήθηκε σε εκπαιδευτικούς που δεν είχαν βραβευτεί στις προηγούμενες οκτώ διοργανώσεις (2000, 2001, 2003, 2005, 2007, 2010, 2012 και 2014).